إحنا أهو

مرحبا بك ايها الزائر الكريم
يمكنك مشهده ماتريد ولكن

بعد التسجيل

كما يمكنك الاشتراك مع فريق احنا اهو وتمثيل معنا
لكن

بعد التسجيل
إحنا أهو

فريق تمثيل احنا اهو

دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة

» مسرحيه انا و احنا وكلنا
الأربعاء نوفمبر 28, 2012 5:59 am من طرف bakar

» مسرحيه عادل وشاكر
الأحد مارس 11, 2012 7:46 pm من طرف jokerahmed

» عاوز انضم معاكم في الفريق
الأحد مارس 11, 2012 7:43 pm من طرف medo

» افضل100حكمه عالميه وعصريه
الجمعة نوفمبر 25, 2011 1:17 am من طرف SAMSAM

» مسرحيه اصحو يا ناس
الأربعاء أغسطس 10, 2011 12:04 pm من طرف عادل يوسف

» مسرحية بيجماليون نصر للفن علئ الحياة
الأحد مايو 29, 2011 9:37 am من طرف زائر

» صور كركاتيرية للعنف ضد المرأة
الخميس فبراير 10, 2011 6:57 am من طرف سوما

» مسرحيه بجماليون
الخميس فبراير 10, 2011 6:52 am من طرف سوما

» تعاريف جميله
الثلاثاء ديسمبر 07, 2010 6:26 am من طرف SAMSAM

google

تصويت

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى

المتواجدون الآن ؟

ككل هناك 1 عُضو حالياً في هذا المنتدى :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 1 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد


أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 34 بتاريخ الأحد مايو 26, 2013 11:28 am

التبادل الاعلاني

اعلانات

Bookmark and Share

    الحاجه فتحيه للامثال الشعبيه

    شاطر

    تصويت

    هل اعجبكم امثال الحاجه فتحيه للامثال الشعبيه ؟

    مجموع عدد الأصوات: x

    walaa

    عدد المساهمات: 66
    تاريخ التسجيل: 20/05/2010
    العمر: 23
    الموقع: nor_nor9217@yahoo.com

    موضوع جديد الحاجه فتحيه للامثال الشعبيه

    مُساهمة من طرف walaa في الأحد يونيو 20, 2010 11:51 am

    1-قال علي راي المثل حكولي عنك قصص وحواديت ولما قربت منك اتمليت براغيت
    2-فاقد الشئ يدور عليه
    3-نام وارتاح يجيلك كساح
    4-اللي عايز يبيع ارضه علمه بلياردو
    5-القرش الابيض بيعوم في البحر الاحمر
    6-اكل فول وخرج قفاي بعرض وطول ولا اكل كباب ووقف الديانه ورا الباب
    7-اطحن يا بن ادم الكتب طحن الوحوش بردو هيجيلك من اللي مفتحتوش
    8-لو طلع العيب من اهل العيب قولهم ميصحش كده عيب
    9-الباب اللي يجيلك منه الريح اكيد وجهته بحري
    10-بكره ترجع ريما من عند خالتها في مارينا
    11-يا قعدين يكفيكم شر الواقفين
    12-اللي ياكل لوحده يشبع
    13-في التأني السلامه والعجله جدون وبدال
    14-يا عيانه يا نا والدولاب جنبي ولا فيهوش جوزين حمام يسندوا قلبي
    15-العجوز لما يدلع يبقي زي الباب المخلع
    16-يا روش واخر روشنه يا طبيعي من غير تنشنه عيش علي الناس ومتعش عليا انا
    17-مرايه الحب عمايه شوفولها مرايه تانيه
    18-الوقت كالكلب ان لم تربطه عضك
    19-ان كان حبيبك عسل يبقي انت بلاص
    20-خطبوها اتعززت وسابوها بارت وعنست
    21-اقطع عرق وحته بتلو
    22-اللي معاه قرش ومحيره يجيب حمام ويحمره
    23-اكلي جوزك كوارع وعكاوي هيخليكي طول الليل تلالي وتعيشي احلي الليالي
    24-قلت للنحس أنا رايح أتفسح قاللي وراك وراك هو أنا مكسح
    25-ان كان صاحبك في ازمة امشي حافي واخلعله الجزمة
    26-ال الواد بيحب جديد.... ورايح الجيم يلعب حديد
    27- على راي المثل : الحي مسيره يتسفلت
    28-يا تكلم البنت المضمونة ............ يا أما تاخد الصابونة
    29-حبيبى عنده برد عمال يعطس فى وشى مش عارف اعمل ايه بافكر اسيبه و امشى
    30-انطحك مرة تنطحينى مرة وخلى حماتى تطلعى بره
    31-إشرب شيشه وعيش أحلى عيشه
    32- يا مأمن للحريم .. يا مأمن للمعزة فالبرسيم
    33-ال مسكوه وهو نازل من على المواسير ... قال كنت بوصل طلبية فطير
    34-لو كنت طهقان و مهموم طير علي مارينا وعوم
    35- ياعامل اميل على الفيس بوك من الاحسن انك تغير النيو لوك
    36-الي يتلسع من الشوربة يتصل بالمطافي
    37- قالو يا فرعون ايه فرعنك قال مزاجي
    38-كلو سلف ودين حتى المشي برجلين
    39-قالو للحرامي احلف قالهم وحيات قلبي وافراحو
    40-قالوا للقرد هيسخطوك قال يعنى هيعملونى غزال !؟

    tota

    عدد المساهمات: 15
    تاريخ التسجيل: 21/05/2010
    الموقع: totabota58@yahoo.com

    موضوع جديد رد: الحاجه فتحيه للامثال الشعبيه

    مُساهمة من طرف tota في الثلاثاء يونيو 22, 2010 12:24 am


    سوما

    عدد المساهمات: 68
    تاريخ التسجيل: 28/05/2010

    موضوع جديد رد: الحاجه فتحيه للامثال الشعبيه

    مُساهمة من طرف سوما في الثلاثاء يونيو 22, 2010 5:47 am

    ههههههههههه Cool Cool Cool

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس يوليو 24, 2014 9:42 pm